Kärt återseende
Idag träffade jag min kompis och kollega Klas Marklund. Han bor i Malmö och har precis gått ut regilinjen på Danska Filmskolan. Vi lärde känna varandra när vi båda sökte till just "danska" för fyra år sedan. Han kom in och hamnade där, medan jag kom in på Dramatiska Institutet och spenderade tre år i huset på Gärdet. Jag examinerades för ett år sedan med "Annalyn", som jag visar här på festivalen. Klas utbildning var hela fyra år, så hans film hade premiär nu i våras. Den heter "Flokken" och ser riktigt spännande ut. Kika på trailern här!
Jag har inte sett hela filmen ännu, men ska kika på den nu i veckan tänkte jag!
// Maria

Medlemsbloggen
En blick på den mänskliga tillvaron i Director’s Village
Vi landar i Heerlen en dag före programmets start. Jag hade tryggheten av att känna den andra...

