Om att skriva för spel och valbaserat berättande.
Bra skrivande lyser igenom i vilket medium som helst. Men att skriva på ett engagerande sätt för spel kräver andra tekniker än romaner, noveller, dikter och manus - specifikt: tekniker som designar för interaktivitet och valbaserade berättelser. I denna föreläsning kommer Charlene Putney att dela metoder som användes under skrivandet av Divinity: Original Sin 2. Metoder som kan användas av författare och spelutvecklare för att locka med frestande val, glädja och belöna.
When: December 13th
Where: Visual Arena, Lindholmen Science Park
For whom: Du är en filmare, manusförfattare, spel -, VR - eller AR-utvecklare med intresse för kopplingen mellan berättelse och publikanslutning. Studenter vid relevant utbildning är välkomna.
Language: Engelska
Deadline: Registreringen är öppen så länge det finns platser kvar.
Registration: Please register as soon as possible
Charlene Putney är en prisbelönad författare och lärare från Irland. Efter att ha arbetat på Google och Facebook i ledande position vände hon sig till den mer kreativa sidan av teknik och började skriva för videospel 2013. Senast arbetade hon på Divinity: Original Sin 2 och berättelse för den kommande Baldur's Gate 3. Hon arbetar nu på framebunker i Köpenhamn. Hon undervisar också i interaktiv fiktion på universitetsnivå och i yoga på helgerna. Say hi to @alphachar!
Denna föreläsning ges som ett samarbete mellan FilmCloud, Kultur i Väst och Lindholmen Science Park – Visual Arena och Narrative VR Lab.